medbee

Logo – before and after
The brand's typeface turns into a reduced, single-color lettering that is less color-sensitive and therefore easier to combine with other colors. The meaning of ”bee“ – the bee as a carrier of sympathy, as a networker and metaphor for complex systems – is and remains semantically desirable. A symbolic illustration of the metaphor ”bee“ in the form of honeycombs or a character is avoided.
Die Schriftbildmarke wird zu einem reduzierten, einfarbigen Schriftzug, der weniger farbempfindlich und daher leichter mit anderen Farben kombinierbar ist. Die Bedeutung von „bee” – der Biene als Sympathieträgerin, als Netzwerkerin und Metapher für komplexe Systeme – ist und bleibt semantisch erwünscht. Auf eine symbolhafte Verbildlichung der Metapher „bee” in Form von Waben oder eines Characters wird verzichtet.



















A redesign of the medbee brand and app. Simultaneously to the extensive brand identity the entire advertising line was redesigned. Medbee's medical competence as a platform for the latest scientific content should be clearly visible in the identity. Possible irritation in the communication due to ambivalent sign settings was eliminated by a single-color lettering. After analysis of the brand identity, the new logo is adapted to well-known codes such as color and objectivity of the medical industry.
Ein Redesign der Marke und der App von medbee. Zu dem umfangreichen Markenauftritt wurde zeitgleich der gesamte Werbeauftritt neu ausgerichtet. Ziel ist es, der medizinischen Kompetenz von Medbee, als Plattform für aktuellste wissenschaftliche Inhalte, auch in der CI gerecht zu werden. Mögliche Irritation in der Kommunikation durch ambivalente Zeichensetzungen wurde durch einen einfarbigen Schriftzug behoben. Nach Analyse des Markenauftritts, ist das neue Logo auf bekannte Codes wie Farbe und Sachlichkeit der medizinischen Branche abgestimmt.
Concept, design, animations: Manfred Veigl
Webdesign: Gerald Baumgartner